مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-12سياسي

لزوم همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و عراق در شوش


نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: در دیدار با سفیر عراق در ایران خواستار همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک بین ایران عراق در شهرستان شوش شدم.

- محمد کعب عمیر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته به همراه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با سفیر عراق در ایران به منظور بررسی احداث بازارچه مرزی مشترک در شوش و حل ریشه ای مشکل ریزگردها نشستی برگزار شد.

وی افزود: در این دیدار بر لزوم همکاری بیشتر در احداث بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در شهرستان شوش تاکید شده است.

کعب عمیر ادامه داد: شهرستان شوش یکی از قطب های کشاورزی و صنعتی در ایران و استان خوزستان است که با احداث بازارچه مرزی زمینه انجام مبادلات تجاری مورد نیاز دو طرف با صرفه اقتصادی فراهم می شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: نزدیکی مرز مشترک ایران - عراق در شهرستان شوش با کریدور دالان شمال به جنوب که یکی از مهم ترین مسیرهای ترانزیتی کشور است که ظرفیت بالقوه ای به شمار می رود و برای استفاده دو جانبه ایران و عراق باید بالفعل شود.

کعب عمیر به وجود آمادگی های لازم در شهرستان شوش برای احداث این بازارچه مرزی اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با عراق در شوش مهیا شده و اقدامات لازم دیگر با موافقت طرف عراقی انجام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و عراق در شوش

لزوم همکاری برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و عراق در شوش