مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-12حوادث

مرگ خاموش در کمین یک لحظه غفلت/گزارش 42 مورد گازگرفتگی در یزد از ابتدای امسال


آمارهای سازمان اورژانس استان یزد حکایت از وقوع 42 مورد گازگرفتگی و مسمومیت با گاز CO از ابتدای امسال دارد که متاسفانه دو مورد از آنها منجر به فوت شده است.

- ایسنا/یزد آمارهای سازمان اورژانس استان یزد حکایت از وقوع 42 مورد گازگرفتگی و مسمومیت با گاز CO از ابتدای امسال دارد که متاسفانه دو مورد از آنها منجر به فوت شده است.

هرچند مسمومیت با مونواکسیدکربن یا گازگرفتگی در تمام ایام سال مشاهده و گزارش می شود ولی به دنبال سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر شاهد این نوع مسمومیت هستیم.

مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو و بی مزه است که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می شود و از آنجایی که تشخیص ویژگی ها و مسمویت ناشی از آن دشوار است به مرگ خاموش نیز شناخته می شود.

این گاز از ابتدای سال جاری تاکنون جان 214 نفر را در کشور گرفته است و به دنبال موج سرمای هوا در آستانه فصل زمستان و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی به صورت ناایمن، رشد تلفات ناشی از این مسمومیت وجود دارد.

احمد دهقان رییس سازمان اورژانس استان یزد در این باره در گفت وگو با ایسنا می گوید: تعداد ماموریتهای اورژانس استان به دلیل گزارش مسمومیت ناشی از گاز co در سال گذشته137 مورد بوده که متاسفانه در همین رابطه شش مورد منجر به فوت شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش در کمین یک لحظه غفلت/گزارش 42 مورد گازگرفتگی در یزد از ابتدای امسال

مرگ خاموش در کمین یک لحظه غفلت/گزارش 42 مورد گازگرفتگی در یزد از ابتدای امسال