مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-12پزشكي

مراقب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشید


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خطاب به مرغ داران گفت: رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی مهم ترین راهکار برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

-   محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای پرندگان یک بیماری فوق حاد ویروسی است که پرنده آلوده به ویروس، آلودگی را از طریق ترشحات دفع می کند، اظهار کرد: این عامل می تواند بیماری را از پرندگان وحشی مهاجر به پرندگان محلی منتقل کند و در اثر تماس، بیماری به پرندگان بومی روستاها و واحدهای صنعتی منتقل می شود.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی تأثیر بسزایی در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دارد، افزود: با توجه به این که درگیری واحدهای پرورش طیور به سویه های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محدود به فصل خاصی از سال نیست، رعایت نکات بهداشتی در نگهداری طیور صنعتی و طیور بومی روستایی و همچنین رعایت بهداشت فردی توسط صاحبان پرندگان زینتی مانند شستن دست ها و دفع بهداشتی فضولات پرندگان مذکور گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و گسترش متعاقب آن به جمعیت انسانی محسوب می شود.

حاج کاظمی ضمن تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون گله های طیور (به ویژه واحدهای مادر و تخم گذار) بر علیه این بیماری، ادامه داد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشید

مراقب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشید