مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 15:102022-12-12حوادث

کشف لنگرعظیم در دریای مازندران و پایان باز یک معما


جستجوی باستان شناسان برای پیدا کردن کِشتی گمشده در عمق دریای مازندران (کاسپین) بی نتیجه ماند.

این کاوش ها در پی کشف یک لنگر عظیم و تاریخی آغاز شده بود؛ - جستجوی باستان شناسان برای پیدا کردن کِشتی گمشده در عمق دریای مازندران (کاسپین) بی نتیجه ماند.

این کاوش ها در پی کشف یک لنگر عظیم و تاریخی آغاز شده بود؛ لنگری که احتمالا از یک کشتی روس جدا شده و حالا برای شناسایی و سالیابی دقیق تر به مؤسسه ایتالیایی ایزمئو در شهر رم (ایتالیا) فرستاده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زمستان سال 1400 صیادان ایزدشهر (شهرستان نور) به فاصله حدود هزار متری از ساحل و از اعماق دریای مازندران به شکل کاملاً اتفاقی لنگری بسیار بزرگ و نادر از جنس چوب و آهن را با تور ماهیگیری و تراکتور به ساحل آوردند.

از آن زمان موضوع شناسایی دقیق تر این اثر تاریخی و بررسی میدانی کرانه یادشده با هدف شناسایی احتمالی بقایای کشتی در ذیل برنامه های پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران قرار گرفت.

سامان سورتیجی ـ سرپرست هیأت باستان شناسی زیر آب ـ که در پی کشف این لنگر، شناسایی بقایای کشتی احتمالی را نیز آغاز کرده بود، در پایان این عملیات، اعلام کرد: در نتیجه این بررسی ها، آثاری از کشتی یا بقایایی دیگر به دست نیامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف لنگرعظیم در دریای مازندران و پایان باز یک معما

کشف لنگرعظیم در دریای مازندران و پایان باز یک معما