مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 15:152022-12-12حوادث

رهاسازی پرندگان حفاظت شده در خلیج گرگان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن از رهاسازی چهار قطعه فلامینگو و دو قطعه پرنده خوتکا در نوار ساحلی شهرستان ترکمن و خلیج گرگان خبر داد.

- علی بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در عملیات مشترک شامگاه یکشنبه محیط بانان بندرترکمن با نیروهای انتظامی چند نفر از فعالان زنده گیری پرنده های آبزی در این شهرستان دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: از متخلفان دستگیر شده تعداد یک قطعه قو، چهار فلامینگو و دو خوتکا کشف شد که به دستور مرجع قضایی فلامینگوها و خوتکاها در خلیج گرگان به طبیعت بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: یک عدد قو که شامگاه دیشب از متخلفان کشف شد، به علت شدت جراحات وارده توانایی پرواز و تغذیه در محیط طبیعی را نداشت و به هم دلیل تحت درمان و تیمار قرار گرفته است.

بیانی گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 19 قطعه پرنده زخمی و ناتوان که از متخلفان کشف شده یا علاقه مندان حیات وحش به محیط زیست تحویل داده اند، پس از درمان و مراقبت در زیستگاه های طبیعی خود آزاد شدند.

به گفته کارشناسان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف به ویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی پرندگان حفاظت شده در خلیج گرگان

رهاسازی پرندگان حفاظت شده در خلیج گرگان