مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 15:502022-12-12اقتصادي

کیوی در صدر جدول سبد محصولات کشاورزی گیلان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بخش عمده کیوی گیلان برداشت شده است و تقریبا رو به اتمام است.

- منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تولید کیوی گیلان 200 هزار تن پیش بینی می شود، اظهار کرد: در حال حاضر کیوی در صدر جدول سبد صادرات محصولات کشاورزی گیلان است.

وی افزود: باغات کیوی تقریبا در همه شهرستان های گیلان وجود دارد اما شهرستان های رودسر، تالش و آستارا شهرستان های قطب تولید این محصول هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون 27 هزار و 521 تن کیوی به ارزش تقریبی 25 میلیون دلار از گمرک آستارا صادر شده است.

پارسافر با اشاره به اینکه 50 درصد کیوی تولید شده در گیلان ارزش صادرات به کشورهای همسایه را دارد، افزود: این مقدار کیوی به کشورهای آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و اوکراین صادر شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: هرساله به دانش بهره برداران اضافه می شود و نحوه نگهداری از محصول نیز مطلوب تر می شود و این امر موجب شده است که کیفیت کیوی گیلان هر ساله بهتر شود.

پارسافر تصریح کرد: باغداران گیلانی در 7000 هکتار باغ خود کیوی تولید می کنند و با توجه به ارزش اقتصادی بالای تولید این محصول هرساله بر تولید این مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیوی در صدر جدول سبد محصولات کشاورزی گیلان

کیوی در صدر جدول سبد محصولات کشاورزی گیلان