مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 16:552022-12-12سياسي

همکاری مشترک وزارت دفاع با دانشگاه ها در حوزه کوانتوم و فضا


جانشین وزیر دفاع با اشاره به حمایت از دوره های پسادکتری که بر روی موضوعات تخصصی مورد نیاز وزارت دفاع کار می کنند، گفت: از فرصت مطالعاتی اساتید و پروژه های های نوظهور حمایت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی در بیست و هشتمین نشست مشترک مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی که همزمان با بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز در حوزه پژوهش و فناوری به یک بلوغ و شکوفایی رسیده ایم در حالی که 40 سال پیش صرفاً استفاده کننده بودیم و به کارگیرنده محصولاتی بودیم که از قبل مانده بود و حتی برای تعمیرات اولیه برخی دستگاه ها از مستشاران خارجی استفاده می کردیم.

حتی برای تعمیر تفنگ ژ 3 بسیاری از قطعات به آلمان می رفت و بر می گشت.

فرحی ادامه داد: ما به تدریج به سمت قطعه سازی، زیر مجموعه سازی، کپی سازی، مهندسی معکوس، انتقال تکنولوژی رفتیم و بعد از آن به سمت طراحی مستقیم، طراحی نوآورانه، نوآوری بسته و باز حرکت کردیم.

جانشین وزیر دفاع ضمن اشاره به اینکه اگر دنیا در نسل هشتم نوآوری باز قرار دارد ما در نسل پنجم-ششم نوآوری باز قرار داریم، افزود: این جایگاه یعنی ما از دو ابزار استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری مشترک وزارت دفاع با دانشگاه ها در حوزه کوانتوم و فضا

همکاری مشترک وزارت دفاع با دانشگاه ها در حوزه کوانتوم و فضا