مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 07:552022-12-13اقتصادي

پزشک با 100 هزار تومان آپاندیس عمل نمی کند


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1402 در هیات دولت، خواستار لحاظ شدن افزایش تعرفه های پزشکی در بودجه و سرانه سلامت شد.

- علی سالاریان، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سازمان نظام پزشکی، همواره برای تعیین تعرفه ها، دو موضوع جز فنی و جز حرفه ای را مدنظر داشته و دارد.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه های پزشکی بر اساس جز فنی و جز حرفه ای، کف تاب آوری مطب ها و مراکز درمانی است که باید اعمال شود.

سالاریان با اشاره به جز فنی که شامل نرخ تورم در جامعه است، گفت: تورم در جامعه 47 درصد اعلام شده، اما تورم در نظام سلامت همیشه 20 درصد بیشتر است.

بنابراین، حداقل تورم 67 درصدی را برای جز فنی می توان در نظر گرفت.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با تاکید بر این موضوع که جامعه پزشکی نمی خواهد مردم از پرداخت هزینه های سلامت آسیب ببینند، افزود: دولت می بایست کف تاب آوری مطب ها و مراکز درمانی را محاسبه و در تعرفه ها اعمال نماید.

سالاریان ادامه داد: محاسبه تعرفه های پزشکی می بایست قبل از تصویب بودجه سال آینده باشد تا بتوان آن را در بودجه کشور و سرانه سلامت، لحاظ کزد.

وی یا تاکید بر اینکه بیمه ها باید این افزایش تعرفه ها را تقبل کنند، تصریح کرد: ما نگران اضافه شدن خرج از جیب مردم بابت هزینه های سلامت هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشک با 100 هزار تومان آپاندیس عمل نمی کند

پزشک با 100 هزار تومان آپاندیس عمل نمی کند