مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 08:502022-12-13اقتصادي

125میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 125 میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد که از این میزان 92 میلیون هکتار مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباسعلی نوبخت گفت: ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک از جهان واقع شده و شرایط اقلیمی به نحوی است که بر دولت واجب شده فعالیت های آبخیزداری را با مقیاس بزرگ تری انجام دهد.

نوبخت با اشاره به اینکه 125 میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد، افزود: از این میزان 92 میلیون هکتار باقی مانده و مطالعات 39 میلیون هکتار انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد سالی یک میلیون هکتار آبخیزداری در کشور انجام شود حدوداً 92 سال زمان احتیاج است تا به اهداف آبخیزداری دست پیدا کنیم؛ به همین سبب ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی مقرر کردند سالانه 10 میلیون هکتار فعالیت آبخیزداری صورت گیرد و در برنامه هفتم و هشتم توسعه کشور باید فعالیت های آبخیزداری به اتمام برسد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: خوشبختانه در استان مرکزی عملکرد خوبی در حوزه آبخیزداری انجام شده و با مشارکت مردم در حال دستیابی به اهداف سازمانی هستیم و امیدواریم بتوان این کارها را در سطح کشور توسعه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

125میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد

125میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد