مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 09:052022-12-13سياسي

آیا می توان همچنان به چین اعتماد داشت؟


اتخاذ رویکرد سیاست نگاه به شرق از سوی جمهوری اسلامی ایران آن هم در شرایطی که آماج تحریم های غرب قرار دارد، رویکردی بود که بیش از سایر کشورها خود را در تقویت روابط و همکاری ها با چین نشان داد آن هم در قالب سند همکاری های راهبردی جامع ایران و چین.

- اتخاذ رویکرد سیاست نگاه به شرق از سوی جمهوری اسلامی ایران آن هم در شرایطی که آماج تحریم های غرب قرار دارد، رویکردی بود که بیش از سایر کشورها خود را در تقویت روابط و همکاری ها با چین نشان داد آن هم در قالب سند همکاری های راهبردی جامع ایران و چین.

به نظر می رسد مدتی است این سند مسکوت مانده و روند اجرایی آن هنوز به صورت عملی پیگیری نشده است.

دلایل روشنی برای عدم اجرا و پیگیری مفاد سند همکاری های راهبردی جامع دو کشور اعلام نشده، اما انتظار می رفت چین و ایران که دو شریک راهبردی یکدیگر در منطقه هستند، زودتر از این زمان اجرای آن را عملیاتی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیاست نگاه به شرق که در دولت سیزدهم تا حدود زیادی تقویت شده خود را در تعامل با چین به عنوان یک شریک راهبردی نشان می دهد و این مشارکت در قالب یکی از مهم ترین اسناد تعریف شده میان دو کشور تعریف می شود.

سند جامع همکاری های ایران و چین برنامه ای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که عرصه های بسیاری را در بر می گیرد، آغاز توافق در این زمینه به سفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا می توان همچنان به چین اعتماد داشت؟

آیا می توان همچنان به چین اعتماد داشت؟