مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-13اجتماعي

«مسجد جامع محمدآبادِ» جرقویه با معماری بی نظیر


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جرقویه گفت: «مسجد جامع محمدآبادِ» جرقویه که 140 سال پیش در دوره قاجار بنا شده دارای معماری بی نظیر است.

- ایسنا/اصفهان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جرقویه گفت: مسجد جامع محمدآبادِ جرقویه که 140 سال پیش در دوره قاجار بنا شده دارای معماری بی نظیر است.

مهدی میرحاج در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسجد جامع زیبای محمدآباد مربوط به دوره قاجاریه در مرکز شهر محمدآباد جرقویه و در مجاورت حسینیه شهر قرار گرفته و به نام مسجد میرپنج نیز معروف است.

ساختمان این مسجد در حدود سال های 1310 هجری قمری به کوشش حاج میرزا عبدالحسین خان میرپنج محمدآبادی و توسط استاد میرزا زین العابدین معمار به پایان رسید.

وی افزود: این مسجد دارای پلانی به شکل مربع مستطیل در جهت شمال شرقی – جنوب غربی و از نوع دو ایوانی و در یک اشکوب بنا شده است و فضاهای متنوع دورتادور صحن آن قرار گرفته اند.

اصلی ترین قسمت مسجد، جبهه جنوبی آن است که مشتمل بر ایوان با نمای قوس 5 و 7 و دو ورودی(کفش کن) در طرفین آن است که به فضای زیر گنبد و گلدسته ها متصل است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جرقویه گفت: در داخل فضای آجری گنبدخانه دیوارها توسط یک دوال به دو قسمت شده اند و برای تبدیل پلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مسجد جامع محمدآبادِ» جرقویه با معماری بی نظیر

«مسجد جامع محمدآبادِ» جرقویه با معماری بی نظیر