مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-13پزشكي

آیا موش ها انسان را از انقراض نجات می دهند؟


دانشمندان می گویند، مردان در حال از دست دادن کروموزوم Y خود هستند که جنسیت را تعیین می کند و موش ها به عنوان موجوداتی که هم اکنون این کروموزوم را از دست داده اند و همچنان به بقای خود ادامه داده اند، - می توانند چگونگی ادامه یافتن نسل بشر را برای ما روشن کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جنسیت نوزادان انسان و سایر پستانداران توسط یک ژن تعیین کننده نر در کروموزوم Y تعیین می شود، اما کروموزوم Y انسان در حال انحطاط است و ممکن است در چند میلیون سال آینده به کلی ناپدید و منجر به انقراض ما شود، مگر اینکه ما در روند تکاملی خود ژن جنسی جدیدی را ایجاد کنیم.

خبر خوب این است که دو شاخه از جوندگان قبلا کروموزوم Y خود را از دست داده اند و همچنان به بقا و زندگی ادامه داده اند و می توانند داستان آینده ی ما را تعریف کنند.

مقاله جدیدی که به سرپرستی جنی گریوز، استاد برجسته ژنتیک و معاونت دانشگاه لاتروب(La Trobe) استرالیا در مجله National Academy of Science منتشر شده، نشان می دهد که چگونه موش خاردار یا تیغی موش(spiny rat) یک ژن جدید تعیین کننده نر را تکامل داده است.

کروموزوم Y چگونه جنسیت انسان را تعیین می کند؟ در انسان ها مانند دیگر پستانداران، ماده ها دارای دو کروموزوم X و نرها دارای یک X منفرد و یک کروموزوم کوچک به نام Y هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا موش ها انسان را از انقراض نجات می دهند؟

آیا موش ها انسان را از انقراض نجات می دهند؟