مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 11:052022-12-13فرهنگي

خانه ای با 5000 اشیای تاریخی و قدیمی!


یک موزه دار محلی ساکن شهرستان حمیدیه از توابع استان خوزستان در مدت 38 سال نزدیک به 5000 ابزار قدیمی و تاریخی از مناطق مختلف این استان جمع آوری و نگه داری کرده است.

- خلیل دحیمی کما بیش شش سال است که واحدی مسکونی را به مکانی برای دیدن این اشیا اختصاص داده و می گوید که این ابزار و وسایل بخش بزرگی از فرهنگ و سنت مردم استان خوزستان را در خود دارد.

دحیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: قدمت برخی از این اشیا به جامانده از گذشتگان استان خوزستان که در این موزه نگه داری می شوند به هزار سال قبل برمی گردد.

او گفت: آثار قدیمی و تاریخی جمع آوری شده در این خانه مربوط به زندگی روزمره، کار، کشاورزی، فرش های دست باف، لباس ها و زیورآلات خانم ها و نیز شمشیرهای برجامانده از گذشتگان استان خوزستان است.

این موزه دار محلی با بیان این که این موزه به صورت روزانه بازدیدکننده دارد، اظهار کرد: این موزه به روی علاقه مندان برای بازدید همیشه باز است.

وی با بیان این که آثار این موزه را با علاقه قلبی جمع آوری کرده است، گفت: هدف اصلی بنده از جمع آوری این اشیای قدیمی برجامانده از گذشتگان نگه داری و حفظ آن ها است.

دهیمی خاطرنشان کرد: برای جمع آوری این آثار تاریخی به شهرهای مختلف استان از جمله شوشتر، دزفول، آبادان، ایذه، شادگان، هویزه و هر جایی که اطلاع پیدا می کردم ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه ای با 5000 اشیای تاریخی و قدیمی!

خانه ای با 5000 اشیای تاریخی و قدیمی!