مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 11:152022-12-13اقتصادي

هیچ فردی به دلیل بدهی دیه تصادف در زندان نیست


هیچ فردی به دلیل بدهی دیه ناشی از تصادف فوتی یا منجر به جرح در زندان های استان قرار ندارد.

- ایسنا/اصفهان رییس ستاد دیه استان اصفهان گفت: هیچ فردی به دلیل بدهی دیه ناشی از تصادف فوتی یا منجر به جرح در زندان های استان قرار ندارد.

اسدالله گرجی زاده در گفت وگو با ایسنا، علت کاهش آمار زندانیان بدهی دیه را قانون الزام بیمه شخص ثالت خودرو اعلام و اظهار کرد: مقصران تصادفات به دلیل وجود بیمه شخص ثالت دچار بدهی و تحمل حبس نمی شوند.

وی افزود: در گذشته شمار زندانیان بدهکار ناشی از پرداخت دیه به دلیل تصادفات بسیار زیاد بوده که این اصلاح قانون از پنج سال گذشته تاکنون روند مثبتی در جامعه داشته است.

رییس ستاد دیه استان اصفهان یادآور شد: چنانچه فردی به دلیل عدم گواهینامه و یا نداشتن بیمه شخص ثالث تصادف کرده باشد، از محل صندوق خسارت های بدنی، تسهیلاتی به آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه توجه به بیمه مسئولیت بدنی از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: در حال حاضر 10 نفر به دلیل مسئولیت شغلی و کسب و کار محکوم به پرداخت دیه شده اند که در زندان اصفهان هستند که برای آزادی آنان باید تلاش کرد.

گرجی زاده خاطرنشان کرد: این 10 نفر زندانی بدهی دیه محکوم به بدهی بالایی بوده که علاوه بر گذشت شاکیان به همکاری خیران نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ فردی به دلیل بدهی دیه تصادف در زندان نیست

هیچ فردی به دلیل بدهی دیه تصادف در زندان نیست