مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-13سياسي

موفقیت سازمانی در گرو رعایت اخلاق حرفه ای


علم اخلاق، مجموعه صفات و رفتار انسانی است که با شناسایی بایدها و نبایدهای اخلاقی، انسان را به سمت ایجاد مجموعه رفتارهای شایسته و دوری از رفتارهای ناشایست فرا می خواند.

- اخلاق حرفه ای یا اخلاق کاربردی، مجموعه رفتارهایی است که عموما به هنجارهای کاری و حرفه ای توجه می کند، به عبارت دیگر رفتار، ادب و عمل شخص، هنگام انجام کار حرفه ای و رعایت حقوق مردم در کار، تاکید بر شفاف سازی و تبیین اعمال ضد اخلاقی و همچنین نوعی تعهد اخلاقی و وجدان کاری نسبت به هر نوع کار، وظیفه و مسئولیت گفته می شود.

در همین رابطه عضو هیئت علمی و دبیر کارگروه اخلاق حرفه ای دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اخلاق حرفه ای، اصول و استانداردهای سلوک بشری است، اظهار کرد: اخلاق حرفه ای رشته ای از علم اخلاق است که به مطالعه روابط شغلی، تعهد اخلاقی، وجدان کاری، وظیفه و مسئولیت پذیری می پردازد.

سحر طالب، هدف از آموزش اخلاق حرفه ای را تاثیر تقویت، ارتقا و مهارت، افزایش توان و تحول نگرش نسبت به شغل دانست و افزود: افراد دارای اخلاق حرفه ای افرادی مسئولیت پذیر، پاسخگو، حساس و اخلاق مند هستند که به درستکاری و خوشنامی معروف هستند و به کارهایشان اهمیت می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت سازمانی در گرو رعایت اخلاق حرفه ای

موفقیت سازمانی در گرو رعایت اخلاق حرفه ای