مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 13:052022-12-13اقتصادي

مروری بر قیمت اقلام یلدایی در بازار اراک


یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که در آخرین شب پاییز، به عنوان بلندترین شب سال جشن گرفته می شود.

- ایسنا/مرکزی "یلدا" یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که در آخرین شب پاییز، به عنوان بلندترین شب سال جشن گرفته می شود.

، به نظر می رسید بعد از دو سال کرونایی و محدودیت ها، امسال این جشن کهن رنگ و بویی دیگر داشته باشد، اما افزایش قیمت ها حاوی پیام دیگری است و به دلیل گرانی اجناس و کالاها، شب یلدای امسال رنگ و بوی گذشته ها را ندارد.

البته گرچه گرانی ها بازار شب یلدا را کم رونق کرده، اما ایرانی ها این آیین کهن را که نماد روشنایی و حیات است، مانند نوروز تحت هر شرایط و با سفره های کوچک تر جشن می گیرند.

امسال هر چند به گفته رییس جهاد کشاورزی استان مشکلی در تامین کالاهای اساسی استان وجود ندارد، اما با توجه به اینکه حدود یک هفته تا شب یلدا باقی مانده، هنوز رونقی در این بازار مشاهده نمی شود و این در حالیست که در سنوات گذشته از ابتدای آذرماه مردم در تکاپوی خرید بودند و کالاهای مختلف خریداری می کردند و یلدا بهانه خوبی برای ایجاد شادی و شور در میان مردم بود.

رییس جهادکشاورزی استان مرکزی گفته است که با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا نیاز بود یک کار ویژه در سطح استان صورت می گیرد که همان بازرسی و نظارت بر اصناف مرتبط با کالاهایی است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر قیمت اقلام یلدایی در بازار اراک

مروری بر قیمت اقلام یلدایی در بازار اراک