مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 13:552022-12-13بين الملل

تایمز: آمریکا سالانه حدود 90 میلیارد دلار برای جاسوسی هزینه می کند


روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد که ایالات متحده از نظر بهره برداری از «منابع اطلاعاتی آزاد» از چین عقب مانده است، زیرا جاسوسی سنتی به سرعت با داده ها و منابع اطلاعاتی آزاد جایگزین می شود.

- روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد که ایالات متحده از نظر بهره برداری از منابع اطلاعاتی آزاد از چین عقب مانده است، زیرا جاسوسی سنتی به سرعت با داده ها و منابع اطلاعاتی آزاد جایگزین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزنامه می نویسد که ایالات متحده در جمع آوری اطلاعات از منابع آزاد (یا در دسترس عموم) از چین عقب است و همین مساله واشنگتن و متحدانش را در خطر بی توجهی به بحران های جهانی آتی، تهدید نظامی یا اقدام تهاجمی پکن قرار می دهد.

تایمز نوشت، این فرایند شامل جایگزینی سریع اقدامات جاسوسی سنتی یعنی مزدوران در میدان و جمع آوری اطلاعات از منابع محرمانه با داده ها و اطلاعات در دسترس عموم می شود که با عنوان اوسینت Open Source INTelligence (OSINT) به معنی جستجوی پیشرفته در منابع اطلاعاتی آزاد شناخته شده است.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود به این نتیجه رسیده است که نزدیک به 80 درصد از اطلاعات سازمان های اطلاعاتی مانند سیا اکنون از OSINT تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایمز: آمریکا سالانه حدود 90 میلیارد دلار برای جاسوسی هزینه می کند

تایمز: آمریکا سالانه حدود 90 میلیارد دلار برای جاسوسی هزینه می کند