مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 16:002022-12-13اجتماعي

ممنوعیت کشت های زیرنایلونی در بیله سوار


کشت زیرنایلونی در بیله سوار به دلیل پیامدهای منفی و زیانبار در محیط زیست ممنوع شده است.

- به گزارش، صاحبعلی اصغری ظهر سه شنبه در جلسه پسماند شهرستان بیله سوار با اشاره به پیامدهای منفی کشت های زیرنایلونی در این شهرستان اظهار کرد: مسئولان برای حفاظت از محیط زیست جدی تر از گذشته برای ساماندهی ضایعات برجای مانده از کشت های زیر نایلونی وارد عمل شده اند که در این راستا کشت زیرنایلونی در این شهرستان ممنوع شده است.

وی از پاکسازی 326 هکتار از اراضی زیرکشت نایلونی در بیله سوار خبر داد و گفت: تاکنون بیش از نیمی از اراضی کشت زیر نایلونی در شهرستان بیله سوار توسط زارعان پاکسازی شده و مابقی نیز پیگیری قضایی می شود.

فرماندار شهرستان بیله سوار با بیان اینکه مشکلات ناشی از این نوع کشت در بلند مدت بیشتر از مزیت های مقطعی آن است، خاطر نشان کرد: پرونده 215 هکتار به دادگاه ارسال شده و تعیین وضعیت 241 هکتار نیز در دست اقدام است.

اصغری تصریح کرد: در سال گذشته حدود 780 هکتار کشت زیرنایلونی در این شهرستان انجام شد در حالی که باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی کشاورزان از انجام این نوع کشت در مبدا جلوگیری شود.

وی مهم ترین راه رهایی از معضلات زیست محیطی را تنویر افکار عمومی دانست و گفت: تفکیک زباله ها، تعیین محل جدید دفن زباله، راه اندازی کارخانه کمپوست، بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت های زیرنایلونی در بیله سوار

ممنوعیت کشت های زیرنایلونی در بیله سوار