مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 16:512022-12-13اقتصادي

بازارهای هدف کشورهای همجوار باید کاملا شناسایی شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی اظهار داشت: سیاست کلی نظام و سیاست دولت، توسعه تجارت با همسایگان است و در شرایط تحریم که محدودیت های تجاری با کشورها وجود دارد حجم تجارت با 15 کشور همسایه تنها 3 درصد از حجم 80 میلیون دلار تجارت کشور است که این رقم تجارت مرزی باید حداقل به 10 درصد برسد.

  استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توسعه تجارت با 15 کشور همسایه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مقام ریاست جمهوری است و می تواند بخشی از تحریم ها را جبران کند این در حالی است که در حال حاضر سهم تجارت مرزی با کشورهای همسایه تنها 3 درصد از رقم 80 میلیون دلار تجارت کشور است.

وی تاکید کرد: این افزایش سهم باید در احکام برنامه هفتم اصلاح شود و در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیاستهای نظام مبنی بر توسعه تجارت با کشورهای همسایه با حجم فعلی 3 درصد تجارت مرزی محقق نمی شود و باید اجازه داشته باشیم تا 10 درصد از تجارت کشور را از طریق بازارچه های مرزی، پیله وری و مرزنشینی تامین کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی برای واردات قطعات یدکی خودرو،تجهیزات و ماشین آلات معدنی، ژنراتور، ماشین آلات راهسازی و اقلامی از این قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارهای هدف کشورهای همجوار باید کاملا شناسایی شوند

بازارهای هدف کشورهای همجوار باید کاملا شناسایی شوند