مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 18:202022-12-13اقتصادي

بهره برداری از 6 شبکه آبیاری پایاب سد سبلان تا پایان سال


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: 6 ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین شهر تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جبراییل رمضانی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از سدهای شهرستان مشگین شهر پیشرفت 40 درصدی ناحیه جنوبی پایاب سد سبلان خبر داد و اظهار کرد: 6 ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین شهر تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این سد از سال 83 آغاز شده و طبق آخرین تعهد مجری طرح، 6 هزار هکتار در پایاب این سد پیش بینی شده است، گفت: ظرفیت سد سبلان مشگین شهر 105 میلیون متر مکعب است که آب مورد نیاز 86 روستا در منطقه مشگین شهر را تأمین خواهد کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با بیان اینکه تمام تلاش خود را نیز برای رعایت عدالت در تخصیص آب از سد انجام خواهیم داد، افزود: اعتبار لازم برای اتمام این طرح یک هزار و 200 میلیارد ریال است که تاکنون 600 میلیارد ریال برای اجرای طرح تأمین شده است و در تلاش برای تأمین باقی اعتبارات لازم هستیم.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی پایاب سد سبلان در 2 ناحیه عمرانی شامل نواحی شمالی و جنوبی در 6 فاز با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 6 شبکه آبیاری پایاب سد سبلان تا پایان سال

بهره برداری از 6 شبکه آبیاری پایاب سد سبلان تا پایان سال