مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 23:102022-12-13سياسي

نسخ خطی به مراکز علمی اهدا شود/نسخ خطی میراث ارزشمند مکتوب


باید جریان سازی برای اهدای نسخ خطی به مراکز علمی به خصوص حوزه های علمیه صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت اسلام حجت قاسم خانی در این زمینه افزود: نسخ خطی میراث ارزشمند مکتوب و چراغ راه آیندگان است، امروز مهمترین وظیفه ما جریان سازی برای اهدای نسخ خطی به مراکز علمی و ایجاد بستر مطالعه این نسخ در جهت رفع نیازهای علمی بویژه در حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه نمازی خوی بیش از یک هزار نسخه خطی نگهداری می شود که می توانند منابع بسیار ارزشمند برای تحقیقات و پژوهش در عرصه مختلف علمی باشند.

نسخه نویس و نسخه پژوه برجسته کشورمان نیز افزود: در این گنجینه یک هزار و 100 نسخه خطی نگهداری می شود که نسخه ها عمدتاً در زمینه های فلسفه، فقه، اصول و ادبیات هستند.

وی افزود: مخزن نسخ خطی مدرسه نمازی خوی، تنها مخزن نسخ خطی در آذربایجان غربی است که تاکنون 780 نسخه خطی آن را فهرست نویسی و معرفی کرده و بزودی فهرست نویسی سایر نسخ خطی این مجموعه نیز آغاز می شود.

این نسخه پژوه برجسته کشور گنجینه نسخ خطی مدرسه نمازی خوی را یکی از گنجینه های نفیس و غنی ایران اعلام کرد و افزود: در این مخزن آثار مکتوب بسیار ارزشمند در رشته های مختلف علوم وجود دارد که برای صاحبان اندیشه و پژوهش از جایگاه والایی برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخ خطی به مراکز علمی اهدا شود/نسخ خطی میراث ارزشمند مکتوب

نسخ خطی به مراکز علمی اهدا شود/نسخ خطی میراث ارزشمند مکتوب