مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 00:002022-12-13سياسي

کمک رسانی به زلزله زدگان، این هیأت را تولیدکننده تیرچه و میلگرد کرد+عکس و فیلم


اوایل دهه 90 هیأت محمد رسول الله (ص) کوی کندی وکیل میاندوآب راه اندازی شد و از همان ایام هم کارگاه تولید تیرچه را راه اندازی کردند.

اوج کار این هیأتی ها، - خبرگزاری فارس ـ گروه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسایی: قبل از استفاده از سقف تیرچه بلوک در ایران، از سقف طاق ضربی استفاده می شد که دارای معایب بسیاری بود؛ از جمله سنگین بودن و غیرهمگن بودن این سقف که در زمان زلزله منجر به خسارات فراوان می شد.

با پیشرفت صنعت ساختمان و استفاده از مصالح مدرن تری چون بتن و میلگرد استفاده از سقف های تیرچه بلوک جای خود را در بین فعالان این صنعت باز کرد.

اما اجرای این سقف ها وابسته به تولید تیرچه بود که فرایندی زمان بر و پرهزینه بود.

در سال های ابتدایی دهه شصت، دستگاه های اتریشی  و ایتالیایی که فقط با میلگردهای سرد نورد و آن هم تا قطر 10 میلیمتر می توانست به تولید تیرچه بپردازد، وارد کشور شد این دستگاه ها علی رقم قیمت بالا، دارای معایبی هم بود از جمله عدم تطابق با فرهنگ ساخت و ساز در ایران، ضعف اساسی در ارائه خدمات پس از فروش و عدم وجود توانایی تعمیر آن در ایران.

به موازات این مشکلات، نیاز کشور به حجم بالای تیرچه در سال های دهه 80 و وجود مشکلات ناشی از تحریم، متخصصات جوان ترقیب شدند تا این دستگاه ها را در ایران و برای ایرانیان و با قیمت مناسب تولید کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک رسانی به زلزله زدگان، این هیأت را تولیدکننده تیرچه و میلگرد کرد+عکس و فیلم

کمک رسانی به زلزله زدگان، این هیأت را تولیدکننده تیرچه و میلگرد کرد+عکس و فیلم