مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 07:552022-12-14بين الملل

سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان افزایش می یابد


رییس فدراسیون جمعیت های صلیب سرخ ضمن هشدار درباره افزایش سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان گفت: جمعیت های ملی باید خود را برابر این حوادث تجهیز و تأمین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست جمع بندی اقدامات جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در حالی برگزار شد که موضوع افزایش سوانح و بحران هایی چون، سیل، مهاجرت، خشکسالی و جنگ ناشی از شتاب گرم شدن کره زمین، محور اصلی چالش ها و نگرانی ها در سال میلادی پیش رو و سال های آینده بود.

در این نشست فرانچسکو روکا رییس فدراسیون جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو گفت: در اجلاس تغییرات آب و هوایی، cop27 که در بندر شرم الشیخ مصر برگزار شد، جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر از سران دنیا خواستند برای پیشگیری از شیب تند گرم شدن زمین اقدامی جدی و فوری کنند و جمعیت های ملی را برای افزایش آمادگی با روند رو به رشد سوانح مختلف، ناشی از تغییرات نامطلوب اقلیمی تجهیز و تأمین کنند.

روکا از برنامه اقدام مسئولیت مشترک بر اساس مذاکرات صورت گرفته در نشست شرم الشیخ خبر داد و گفت: این برنامه متفاوت از تعهدات دولت ها در cop27 است و با مشارکت جمعیت های ملی در چارچوب پاسخ سریع و مناسب به سوانحی چون خشکسالی، سیل های خارج از فصل و مهاجرت انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان افزایش می یابد

سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان افزایش می یابد