مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 08:002022-12-14اقتصادي

رشد صادرات محصولات کشاورزی ایران به چین


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت تا پایان سالجاری، رابطه تجاری ایران و چین به بیش از 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏ ‏‎‍، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و همچنین رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به پرسشها در خصوص مهم ترین مباحث نشست امروز تهران پکن پاسخ دادند.

سوال: مهم ترین محور های توافق و مباحثی که در نشست امروز تهران پکن مطرح شد، چه بود؟ مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه: ابتدا باید بگویم که این سفر در بخش اقتصادی سفر بسیار مهمی بود، بعد از شروع کرونا تا امروز ما چنین هیاتی در این سطح که معاون نخست وزیر حدود 70 نفر که 10 معاون وزیر شاید بیش از 20 مدیر کل مربوطه در زمینه های مختلف آمدند و در زمینه چارچوب قرارداد 25 ساله که آیتم های مختلفی داشت صحبت شد.

در 16 مورد از آیتم های قرارداد 25 ساله توافق شد، که می توانیم بگوییم مهم ترین آنها در بخش انرژی، مالی، صنایع مختلف، معدن، گردشگری، گمرک، صادرات به خصوص در زمینه مجوز های جدیدی که از طرف چین صادر شده برای کالا های کشاورزی ما بود، مهم تر از همه ورود کالا های ما به خصوص کشاورزی از پنجره واحد گمرک که بسیار می تواند در عمل و کار سرمایه گذاری سرعت دهد، کار در مناطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد صادرات محصولات کشاورزی ایران به چین

رشد صادرات محصولات کشاورزی ایران به چین