مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 08:102022-12-14پزشكي

ابتلای 40 درصد از جمعیت کشور به پوکی استخوان


مدیرکل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای بیش از 40 درصد جمعیت زنان و مردان کشور به بیماری پوکی استخوان خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کوروش اعتماد در حاشیه بازدید از درمانگاه تخصصی پوکی استخوان در ساری گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش عصر کنونی است که تعداد زیادی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند که از بیماری خود با خبر نیستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت شناسایی و اعمال درمان های به موقع برای مبتلایان به این بیماری حوزه اداره کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت برنامه غربالگری پوکی استخوان در کشور اجرا می کند.

اعتماد ادامه داد: برای این منظور با انجام مقدمات اجرا، زنان بالای 50 سال در تعدادی از استان های منتخب غربالگری پوکی استخوان برای آنها انجام خواهد شد.

وی همچنین به اجرای طرح های غربالگری شنوایی نوزادان و بیماری های مزمن تنفسی همچون آسم و برونشیت به عنوان دیگر برنامه مطالعاتی در حوزه اداره کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت نام برد.

اعتماد با اشاره به برنامه شناسایی و تشخیص سرطان روده بزرگ اشاره کرد و گفت: برای این منظور کیت های تشخیص این نوع سرطان به افراد بالای 50 سال داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 40 درصد از جمعیت کشور به پوکی استخوان

ابتلای 40 درصد از جمعیت کشور به پوکی استخوان