مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 08:152022-12-14اجتماعي

صنوبرکاری؛ قابلیتی فراموش شده در چهارمحال و بختیاری


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: 1580 هکتار صنوبرکاری در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که بعد از استان های گیلان، - آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است، اما می توان گفت صنوبرکاری قابلیتی فراموش شده در استان است.

محمود طالبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سالیان سال است که مردم استان اقدام به کشت صنوبر کرده اند و دارای قدمتی چند صد ساله است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری افزود: شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که موجب شده مردم سال ها پیش صنوبرها را به کشت های زراعی تبدیل کنند، افزایش قیمت چوب های وارداتی و چوب های داخل کشور بوده است اما اکنون این گونه نیست.

وی با اشاره به وجود 32 هزار هکتار صنوبرکاری در کشور، تصریح کرد: از این میزان 1580 هکتار صنوبرکاری مربوط به چهارمحال و بختیاری بوده که بعد از استان های گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است، اما می توان گفت صنوبرکاری قابلیتی فراموش شده در استان است.

طالبی توضیح داد: کشت صنوبر معمولا در کنار روخانه ها، مناطقی که امکان کشت محصولات کشاورزی ندارند و اراضی دارای سطح ایستابی بالا، است که با توجه به درآمد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنوبرکاری؛ قابلیتی فراموش شده در چهارمحال و بختیاری

صنوبرکاری؛ قابلیتی فراموش شده در چهارمحال و بختیاری