مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-14دانش

سامانه جابه جایی اجسام متحرک با کاربرد در تست لرزه ای سازه ها ثبت جهانی شد


سامانه جابه جایی سنجی ساخته شده از سوی محققان پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، علاوه بر کاربردهای حوزه های مختلف صنعتی برای انجام تست های لرزه ای سازه ها با دقت بالا نیز کاربرد دارد و جایگزین دوربین های پرسرعت گران قیمت است و این سامانه به ثبت جهانی رسیده است.

- سامانه جابه جایی سنجی ساخته شده از سوی محققان پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، علاوه بر کاربردهای حوزه های مختلف صنعتی برای انجام تست های لرزه ای سازه ها با دقت بالا نیز کاربرد دارد و جایگزین دوربین های پرسرعت گران قیمت است و این سامانه به ثبت جهانی رسیده است.

دکتر حسین جهان خواه، عضو هیات علمی پژوهشکده مهندسی ژئوتکنیک پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و سرپرست تیم تحقیقاتی در گفت وگو با ایسنا، سامانه طراحی شده را با عنوان افرا دانست و گفت: این سامانه در حوزه جابه جایی سنجی است و این امکان را برای کاربران فراهم می کند که جا به جایی اجسام در حال حرکت را از طریق فیلمبرداری و پردازش تصویر، مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه این سامانه عملکردهای بالاتری نسبت به جابه جایی سنجی مکانیکی و یا استفاده از دوربین های پرسرعت دارد، اظهار کرد: به نوعی این سامانه، جایگزین ارزان قیمتی برای استفاده از دوربین های پرسرعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه جابه جایی اجسام متحرک با کاربرد در تست لرزه ای سازه ها ثبت جهانی شد

سامانه جابه جایی اجسام متحرک با کاربرد در تست لرزه ای سازه ها ثبت جهانی شد