مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:052022-12-14سياسي

احیای آب انبارهای شهر یزد برای ذخیره سازی باران و سیلابها


رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد معتقد است با احیای آب انبارهای شهر یزد می توان از آنها جهت ذخیره سازی آب های سطحی و باران، برای آبیاری فضای سبز شهری و مدیریت و دفع سیلاب شهری استفاده کرد.

- ایسنا/یزد رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد معتقد است با احیای آب انبارهای شهر یزد می توان از آنها جهت ذخیره سازی آب های سطحی و باران، برای آبیاری فضای سبز شهری و مدیریت و دفع سیلاب شهری استفاده کرد.

فاطمه حقیرالسادات روز سه شنبه در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد در این رابطه اظهار کرد: حدود 210 آب انبار در استان یزد وجود دارد که 144 اب انبار در قسمت هزار هکتاری بافت تاریخی و ثبت ملی شده است.

به گفته وی، آب انبارها جهت ذخیره آب های سطحی و باران ها می توانند کمک رسان باشند چرا که هر آب انبار حدود 400 متر مکعب به طور متوسط ظرفیت ذخیره آب دارد و در محدوده بافت تاریخی با این تعداد آب انبار می توان حدود 50 هزار متر مکعب آب ذخیره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، وی افزود: علاوه بر این، در صورت ایجاد باران یا سیلاب، اب انبارها می توانند ذخیره آب را جهت مدیریت آب و آبیاری فضای شهر، همچنین جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی برعهده بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای آب انبارهای شهر یزد برای ذخیره سازی باران و سیلابها

احیای آب انبارهای شهر یزد برای ذخیره سازی باران و سیلابها