مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:052022-12-14اقتصادي

77 درصد شهرهای کشور بر روی گسل قرار دارند


کارشناس امور مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: آمارها نشان از این دارد که 77 درصد شهرهای کشور بر روی گسل و پهنه‎بندی زلزله قرار دارند و حدود 30 درصد جمعیت شهرها به لحاظ عدم توسعه متوازن از شرایط بحرانی برخوردارند که بافت های ناکارآمد را تشکیل داده اند و نیاز به توجه ویژه دارند.

- سمانه سام نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از برگزاری رویداد آموزه های زلزله بم با حضور سفیران بازآفرینی شهریِ 105 شهر در روزهای سوم تا پنجم دی ماه سال جاری خبر داد.

او گفت: در نظر داریم در آستانه پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی رویدادی به منظور پاسداشت این روز و لزوم بهره گیری از آموزه های زلزله بم و با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی مردمی در شهرها و محلات هدف در روزهای سوم تا پنجم دی برگزار کنیم.

کارشناس فرهنگی امور مسکن وزرات راه و شهرسازی گفت: این رویداد با حضور سفیرانی تحت عنوان سفیران شهر بم و شرکت بازآفرینی در سه شهر منتخب هر استان در ایام مذکور با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و از طریق شهرداری ها برگزار می شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بم این فاجعه تلخ و مرگبار را تجربه کرده و دوست ندارد در هیچ جای کشور و دنیا بار دیگر زلزله تکرار شود، از این رو در این همایش سفیران و مسئولین حضور پیدا کرده تا تجربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

77 درصد شهرهای کشور بر روی گسل قرار دارند

77 درصد شهرهای کشور بر روی گسل قرار دارند