مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-14اجتماعي

پسماندسوزی، از عوامل مهم آلودگی هوای تهران


پسماندسوزی معضلی است که در حاشیه شهرهای بزرگ مانند تهران رخ می دهد و در روزهای آلوده نفس کشیدن را برای شهروندان دشوارتر می کند و باعث تشدید آلودگی هوا در شرایط وارونگی دما می شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، پسماندسوزی همواره به عنوان یکی از عوامل آلودگی هوای پایتخت مطرح بوده است.

در قانون هوای پاک به موضوع پسماندسوزی پرداخته شده و در ماده 20 این قانون آمده است: انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آن ها و انباشتن پسماندهای خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان های تعیین شده توسط شهرداری ها و دهیاری ها یا سوزاندن آن ها همچنین سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود .

علیرضا مزینانی -مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران- درباره اقدامات این اداره کل برای مقابله با پسماندسوزی می گوید: با برنامه ریزی انجام شده گشت و پایش های شبانه در حوزه کل استان از طریق ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها و ستاد اداره کل اجرا می شود.

هدف از انجام این گشت ها و پایش ها کنترل منابع آلوده کننده هوا و مقابله با تخلفات احتمالی به ویژه در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل هفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماندسوزی، از عوامل مهم آلودگی هوای تهران

پسماندسوزی، از عوامل مهم آلودگی هوای تهران