مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:552022-12-14اقتصادي

36 درصد استان یزد بیابانی است؛ پیشتازی عوامل طبیعی از انسانی در بیابانی شدن یزد


رییس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به نقش عوامل طبیعی و انسانی در بیابانی شدن یزد، سهم عوامل طبیعی در بیابانی شدن استان طی 15 سال گذشته را بیش از عوامل انسانی خواند.

- 36 درصد استان یزد بیابانی است؛ پیشتازی عوامل طبیعی از انسانی در بیابانی شدن یزد ایسنا/یزد رییس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به نقش عوامل طبیعی و انسانی در بیابانی شدن یزد، سهم عوامل طبیعی در بیابانی شدن استان طی 15 سال گذشته را بیش از عوامل انسانی خواند.

محمود فتاحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد :به طور کلی 7.

3 میلیون هکتار یعنی 36 درصد اراضی استان یزد را بیابان ها تشکیل می دهند که در آنها حداکثر 3 تا 4 درصد پوشش گیاهی یا به طور کلی فاقد پوشش گیاهی هستیم.

وی با بیان این که حدود 976 هزار هکتار از این اراضی به عنوان کانون های بحران فرسایش بادی محسوب می شوند، این کانون ها به دو نوع درجه یک و درجه دو تقسیم کرد و گفت: کانونهای درجه یک در استان 250 هزار هکتار وسعت دارند و تمام فعالیت بیابان زدایی اعم از برز پاشی، نهال کاری و سایر اقدامات مربوطه در این محدوده انجام می گیرد.

فتاحی تعداد کانونهای گرد و غبار در یزد را قریب 13 مورد ذکر کرد و گفت: البته برای مهار این کانون های گرد و غبار هم اقدامات مدیریتی و هم موضوع هماهنگی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 درصد استان یزد بیابانی است؛ پیشتازی عوامل طبیعی از انسانی در بیابانی شدن یزد

36 درصد استان یزد بیابانی است؛ پیشتازی عوامل طبیعی از انسانی در بیابانی شدن یزد