مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 10:202022-12-14پزشكي

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص هپاتیت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از راه اندازی ‍آزمایشگاه تشخیص هپاتیت در محل آزمایشگاه مولگولی بهداشت این دانشگاه خبر داد.

- ایسنا/اردبیل معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از راه اندازی ‍آزمایشگاه تشخیص هپاتیت در محل آزمایشگاه مولگولی بهداشت این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمد جعفرزاده 23 آذر در جمع خبرنگاران مطلب با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت این آزمایشگاه، تمامی نمونه ها در این محل بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد، اظهار کرد: تا قبل از راه اندازی این آزمایشگاه در استان، نمونه های تشخیص بیماری هپاتیت مراجعان به تهران و تبریز منتقل می شد.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این آزمایشگاه پذیرش نمونه از تمامی مراکز درمانی و مطب های بخش خصوصی استان انجام با تعرفه دولتی انجام می شود.

وی یادآور شد: بیماری هپاتیت چند گونه دارد که نوع C آن دارای التهاب کبدی بوده و توسط ویروسی با همین نام ایجاد می شود و برخلاف سایر ویروس های هپاتیت شامل D, B, A و یا E، عفونت با ویروس هپاتیت C در تعداد زیادی از بیماران مبتلا به آن، منجر به بیماری کبدی مزمن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص هپاتیت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص هپاتیت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل