مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 10:352022-12-14پزشكي

برای داشتن چهره خوش رنگ و شاداب چه غذاهایی بخوریم؟


تقریبا همه آدم ها، مرد یا زن و پیر یا جوان برای داشتن چهره ای خوش رنگ، زیبا و شاداب تلاش می کنند و مایلند با رژیم های غذایی گوناگون، جذاب تر به نظر برسند؛ - در این زمینه یک مشاور و محقق طب سنتی، ضمن بررسی علل تاثیرگذار بر رنگ و طراوت پوست، مصرف چند ماده غذایی مفید را توصیه می کند.

محمد مهدی داستان پور در گفت وگو با ایسنا نیکویی رنگ رخسار را یکی از موارد مهم در مبحث سلامت و زیبایی پوست دانست و اظهار کرد: برای برخورداری از این ویژگی باید خون سالم و صالح در بدن جریان داشته و مصرف غذاهای موثر رفع کم خونی، در این زمینه کمک کننده است.

وی با بیان اینکه بهترین مواد غذایی خون ساز شامل عصاره گوشت، زرده تخم مرغ عسلی، نخود و انجیر است، تصریح کرد: مصرف زرده تخم مرغ عسلی حداقل هفته ای 3عدد در وعده صبحانه و مصرف عصاره گوشت بره گوسفند هفته ای یک تا دو مرتبه پیشنهاد می شود.

این مشاور و محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای تهیه شده با نخود مثل فلافل و نخودآب (همراه با گوشت یا بدون گوشت) و همچنین خوردن سیر، پیاز و زیتون سیاه به همراه غذا در نیکویی رنگ پوست موثر است.

داستان پور ادامه داد: علاوه بر موارد گفته شده، جهت افزایش نفوذ خون در عروق زیرجلدی و ایجاد خوشرنگی چهره توصیه می شود از فلفل و زعفران در پخت غذاها استفاده کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای داشتن چهره خوش رنگ و شاداب چه غذاهایی بخوریم؟

برای داشتن چهره خوش رنگ و شاداب چه غذاهایی بخوریم؟