مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-14پزشكي

چینی ها در فکر استخراج آب از ماه


محققان چینی در جدیدترین مطالعه شان اظهار کردند، بررسی نمونه های حاصل از ماموریت چانگ ای 5 (Chang e 5) نشان می دهد منابع آب در ماه قابل بهره برداری است.

- محققان چینی در جدیدترین مطالعه شان اظهار کردند، بررسی نمونه های حاصل از ماموریت "چانگ ای 5" (Chang e 5) نشان می دهد منابع آب در ماه قابل بهره برداری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، دانشمندان چینی با مطالعه نمونه های قمری بازگردانده شده به زمین توسط ماموریت چانگ ای 5 ماه دریافتند که دانه های خاک ماه بیشتر از آن چیزی که پیشتر تصور می کردند، دارای آب هستند.

طی ماه های گذشته محققان چینی کشف کردند که مواد معدنی موجود در خاک ماه ممکن است این ماده حیاتی لازم برای حیات را از طریق باد خورشیدی که سطح ماه را با یون های هیدروژن بمباران می کند، به دست آورده باشد.

حداقل از زمان اولین ماموریت های سرنشین دار به ماه در دهه 1960 و اوایل دهه 70، باور عمومی این بود که ماه خشک است.

سپس، حدود دو سال پیش، چندین مأموریت ارسال شده به ماه نشان داد که این امر کاملا درست نیست و برخی از نمونه های جمع آوری شده از خاک ماه حاوی مقادیر اندکی مولکول آب است.

بر اساس یافته های این مطالعه جدید، دانشمندان پیش بینی می کنند که مقدار زیادی از منابع آبی مورد استفاده در ماه در منطقه عرض جغرافیایی بالای ماه وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چینی ها در فکر استخراج آب از ماه

چینی ها در فکر استخراج آب از ماه