مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-14سياسي

ایران و جزائر سه گانه


سفر رییس جمهور چین به عربستان در اواسط آذرماه 1401 و همراهی وی با مواضع کشور های شورای همکاری خلیج فارس در همه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر موضوع اهمیت جزائر سه گانه ایرانی در خلیج فارس و مسئله تمامیت ارضی ایران را در افکار عمومی مطرح کرده است.

صرف نظر از تجزیه و تحلیل و چرایی رفتار زشت حکومت چین با ایران، باید بررسی شود که برای نا امید کردن دولت امارات از طرح دائمی مسئله جزائر ایرانی در اجلاس های مختلف چه می توان کرد؟ به نظر می رسد که خوبست تا دولت جمهوری اسلامی ایران، دو اقدام اساسی را برای حفاظت از این جزائر در دستور کار دائمی خود قرار دهد.

یکی اقدام سیاسی و آن اینکه وزارت امور خارجه مأمور شود تا قبل از سفر مقامات کشور های مختلف به منطقه خاورمیانه، همه آن ها را نسبت به حساسیت ایران در باره حفظ تمامیت ارضی خود توجیه نماید و به آن ها هشدار دهد که مراقبت کنند تا در دام برنامه های کشور های عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران نیفتند.

باید به کشور های مختلف یادآور شد صدام حسین یکی از بهانه ها و دلایلی را که برای شروع جنگ خود با ایران اعلام کرده است این بوده که به ایران فشار نظامی وارد کند تا این سه جزیره مهم در خلیج فارس به اعراب واگذار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و جزائر سه گانه

ایران و جزائر سه گانه