مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 13:152022-12-14بين الملل

بازگشت روزانه 1500 تبعه افغانستانی از مرز دوغارون به کشورشان


مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هزار و 500 تبعه افغانستانی به صورت خود معرف و به خواست خودشان از مرز دوغارون خراسان رضوی به کشورشان باز می گردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی قاسمی صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برقراری امنیت از سوی طالبان و بهبود اوضاع این کشور اخیراً شاهد بازگشت روزانه حدود هزار و 500 تبعه افغانستانی به صورت خود معرف و به خواست خودشان از مرز دوغارون خراسان رضوی به افغانستان هستیم.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر 75 هزار دانش آموز افغانستانی در خراسان رضوی تحصیل می کنند که 17 هزار نفر فقط از اتباع جدیدالورود طی یک سال گذشته هستند.

وی افزود: افغانستانی ها در استان و به ویژه در مشهد 200 هیأت مذهبی و 86 مرکز فرهنگی فعال دارند و پیشنهاد می شود از ظرفیت علمای مذهبی آنها برای مدیریت واحد فرهنگی اتباع بهره گرفته شود.

قاسمی ادامه داد: با این حال روزانه بین 400 تا 500 تبعه خارجی به عنوان متجاوز مرزی در مرز خراسان رضوی با افغانستان دستگیر می شوند و طی هشت ماه امسال حدود 350 هزار تبعه افغان که غیر قانونی از مرز خراسان رضوی وارد ایران شده بودند و بیشترشان نیروی کار بودند از مرز بازگردانده شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت روزانه 1500 تبعه افغانستانی از مرز دوغارون به کشورشان

بازگشت روزانه 1500 تبعه افغانستانی از مرز دوغارون به کشورشان