مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 13:252022-12-14سياسي

در متروپل از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده نشده بود


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در متروپل از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده نشده بود.

- حمزه شکیب در حاشیه سمینار آموزشی واکاوی فنی ساختمان متروپل آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک مالک وقتی تصمیم می گیرد که یک ساختمان را بسازد، باید به مرجع صدور پروانه ساخت که شهرداری ها هستند مراجعه کند و آنجا براساس ضوابط طرح تفضیلی به مالک پروانه ساخت اعطا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: پس از اعطای پروانه، طراح و مجری مشخص و پس از آن مالک می تواند نسبت به ساخت ساختمان موردنظر خود اقدام کند.

این روند در شهرها و استان ها مختلف است به شکلی که پروانه ساخت در برخی از استان ها به سرعت صادر می شود اما در برخی از استان ها صدور پروانه ساخت در بروکراسی های اداری متوقف می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: یکی از دلایل این بروکراسی ها و زمانبر شدن صدور پروانه ساخت این است که هنوز این اراده وجود ندارد که مالک و سازنده باید به طرح تفضیلی پایبند باشد و بداند چیزی غیر از آن نباید انجام شود.

زمانبر شدن صدور پروانه های ساختمان به شهرداری ها برمی گردد شکیب عنوان کرد: بعضا برای پروانه ساخت چانه زنی هایی از سوی مالک یا سازنده انجام می شود که این چانه زنی ها باعث زمانبر شدن صدور پروانه ساخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در متروپل از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده نشده بود

در متروپل از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده نشده بود