مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 13:502022-12-14اجتماعي

بارورسازی ابرها در کشور ما بازدهی لازم را نخواهد داشت


مدیرکل سازمان هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 7تا 8 پروژه بارورسازی ابرها توسط روس ها در ایران انجام شده است، تصریح کرد: در زمینه باروری ابرها باید ابری داشته باشیم که از آن استحصال باران داشته باشیم عملا در اکثر نقاط کشور ابری که قابلیت .

- ایسنا/همدان مدیرکل سازمان هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 7تا 8 پروژه بارورسازی ابرها توسط روس ها در ایران انجام شده است، تصریح کرد: در زمینه باروری ابرها باید ابری داشته باشیم که از آن استحصال باران داشته باشیم عملا در اکثر نقاط کشور ابری که قابلیت بارورسازی داشته باشد وجود ندارد بنابراین عملا پروژه بارورسازی ابرها در کشور ما بازدهی لازم را نخواهد داشت.

حسین عابد در نشست بررسی عوامل موثر بر تغییرات اقلیمی در همدان و پیامدهای آن که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، درباره بارورسازی ابرها، اظهارکرد: کارهای بارورسازی ابرها در دنیا انجام شده به طوریکه 17 تا 20 درصد افزایش بارش ایجاد می کند که نیاز به تکنولوژِی هایتک دارد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های اخیر آنتن ها ودکل های مخابراتی بر روی بارش ها تأثیر نداشته است، گفت: تخلیه قدرت باروری ابرها توسط کشورهای همسایه از جمله ترکیه عملاَ وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارورسازی ابرها در کشور ما بازدهی لازم را نخواهد داشت

بارورسازی ابرها در کشور ما بازدهی لازم را نخواهد داشت