مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 14:002022-12-14اجتماعي

افزایش دو درجه ای دما در همدان طی 40 سال اخیر


معاون سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه ظهور تغییرات اقلیمی با پدیده گرمایش زمین همراه بوده است، اظهارکرد: در برخی نقاط این موضوع به دید مثبت نگاه شده ولی عمدتاً به عنوان یک پدیده منفی نگاه می شود.

- سید عادل عربی در نشست بررسی عوامل موثر بر تغییرات اقلیمی در همدان و پیامدهای آن که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد،با اشاره به دگرگونی اقلیمی وافزایش دما، تصریح کرد: بنابر اعلام سازمان هواشناسی در 40 سال گذشته کاهش 45 میلیمتری در بارندگی داشتیم و افزایش دو درجه ای دمای هوا در همدان رخ داده است.

وی با بیان اینکه بارش های استان همدان از نظر کمی و کیفی متفاوت شده است، افزود: این موضوع اثر سوء بر طبیعت، محیط زیست و حیات وحش دارد و سازمان محیط زیست قانون جامع و کاملی تحت عنوان قانون هوای پاک تدوین و ابلاغ شده است که مجموعه مواد مندرج در این قانون به سمت و سوی مقابله با تغییرات اقلیم است و نحوه مدیریت و مواجه با این موضوع بوده و ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست نیز همین قانون هوای پاک است.

عربی با تأکید براینکه پدیده های محیط زیستی باید جهانی فکر شود ولی منطقه ای عمل شود، خاطرنشان کرد: تغیرات اقلیمی به شرطی به جهت مثبت میل خواهد کرد که همه کشورهای دنیا به مقابله و مدیریت این پدیده بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو درجه ای دما در همدان طی 40 سال اخیر

افزایش دو درجه ای دما در همدان طی 40 سال اخیر