مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-14اقتصادي

چرا ریل بازی را به جاده باخته است؟


یک کارشناس حمل ونقل ریلی با انتقاد از تعیین نرخ لکوموتیو توسط راه آهن در حالی که بخش قابل توجهی از آن متعلق به بخش خصوصی است، گفت: عمده هزینه های نگهداری و تعمیر دیزل ها وابسته به نرخ ارز بوده و تامین قطعات از خارج از کشور با وجود تحریم با هزینه غیرمتعارف همراه است.

- مسعود باقری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت راه آهن ایران به عنوان یک شرکت دولتی و متولی راه آهن در کشور مستفاد از تبصره (1) ماده (6) قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل ونقل ریلی باید نرخ بهره برداری از شبکه ریلی را به گونه ای تعیین کند که ضمن تأمین هزینه های بهره برداری از شبکه در بخش ریلی برای صاحبان کالا و سرمایه گذاران نسبت به دیگر شقوق حمل ونقل دارای مزیت باشد؛ اما متاسفانه در سال های اخیر شرکت راه آهن بدون توجه به ماده قانون فوق الاشاره و صرفاً با منطق اقتصادی کوتاه مدت، نسبت به تعیین تعرفه بهره برداری اقدام کرده و عملاً مزیت رقابتی ریلی در قیاس با جاده ای به طور کامل در حال از بین رفتن است.

وی خاطرنشان کرد: فرایند نرخ گذاری شرکت راه آهن در سال های اخیر بدین صورت است که با استخراج نرخ حمل جاده ای در مسیرهای اصلی حمل ریلی، تعرفه بهره برداری راه آهن را به گونه ای تعیین می کند که نرخ حمل ریلی (مجموع تعرفه بهره برداری راه آهن و نرخ مالکانه) کاملاً نزدیک به نرخ حمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ریل بازی را به جاده باخته است؟

چرا ریل بازی را به جاده باخته است؟