مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 15:302022-12-14پزشكي

استقبال از دز چهارم واکسن کرونا در فارس اندک است


معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز استقبال از دز چهارم واکسن کرونا در استان فارس را اندک اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، از نوروز امسال مشهود شد، گفت: از ابتدای امسال شاهد کاهش آمار استفاده از ماسک به زیر 20 درصد بودیم و این مهم شهریور امسال به کمتر از 5 درصد رسید.

حال آنکه تا قبل از گسترش واکسیناسیون علیه کووید -19 استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات، بیشتر مد نظر شهروندان بود.

او، افزایش بروز علائم شبه آنفلوانزا و سرماخوردگی در برخی افراد را به دلیل کاهش سطح رعایت دستورالعمل های حفاظت فردی دانست و گفت: با گرفتن نمونه از 600 بیمار مراجعه کننده یا بستری در بیمارستان های فارس نشان داد که حدود 40 درصد این افراد مبتلا به آنفلوانزا بودند و تنها تست کووید در مورد 4 درصد آنان مثبت شد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: با تأمین و توزیع واکسن آنفلوانزا و قرص تامیفلو و عرضه رایگان آن بین اعضای گروه های پرخطر نظیر مادران باردار و سالمندانی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شدند، شاهد کاهش تعداد بیماران به دلیل کنترل مناسب انتقال بیماری آنفلوانزا بودیم به طوری که پیک صعودی این بیماری، به سرعت فروکش کرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اکنون در مراکز جامع خدمات سلامت و داروخانه بیمارستان های دولتی این دارو به صورت رایگان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از دز چهارم واکسن کرونا در فارس اندک است

استقبال از دز چهارم واکسن کرونا در فارس اندک است