مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 18:302022-12-14سياسي

فقط حضور افراد حزب اللهی در مجلس کافی نیست


اگر نحوه انتخاب شورای نگهبان و تغییر صلاحیت ها تغییر کند خیلی از اشکالات برطرف می شود چون الان نمایندگان از طریق گروه هایی وارد مجلس می شوند اما بعد از استقرار در مجلس می گویند ما به جایی وابسته نیستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، غلامحسین کرباسچی در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت: باید قبل از هر چیزی نحوه نگاه شورای نگهبان نسبت به کاندیداها و بررسی صلاحیت ها تغییر کند چرا که ممکن است کیفیت مجلس را بالا و پایین کند.

 وی افزود: دیدگاه شورای نگهبان نباید این باشد که همه نمایندگان از یک طیف، دیدگاه و از یک سلیقه و استانداردی باشند که آن ها می پسندند.

در واقع مجلس باید با افکار و جهت گیری سیاسی های مختلف حتی دیدگاه های افراطی شکل بگیرد.

 کرباسچی در خصوص میدان دادن به گروه ها و تشکل ها برای تقویت جایگاه مجلس اظهار کرد: میدان دادن به گروه ها، تشکل های تخصصی، صنفی و اجتماعی در کنار احزاب و جبهه های انتخاباتی خوب است چرا که می توانند کاندیداهای مطلوبشان را در سراسر کشور به عرصه انتخابات وارد کنند و این اقدام باعث ترغیب مردم به افزایش مشارکت عرصه انتخابات خواهد شد، اما باید به این موضوع توجه داشت که اجرای طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بیشتر از آن که به مجلس ارتباط پیدا کند به تغییر دیدگاه شورای نگهبان بر می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط حضور افراد حزب اللهی در مجلس کافی نیست

فقط حضور افراد حزب اللهی در مجلس کافی نیست