مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 20:412022-12-14ورزشي

30 مرکز داوری خانواده در کشور راه اندازی می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین هادی البرزی مدیرعامل سازمان داوری هدایت ظهر امروز در نشست خبری تشریح جزییات همایش تخصصی امامان صلح که در سالن جلسات بنیاد هدایت برگزار شد، با اشاره به پیشینه داوری اظهار کرد: بشر در دوره های مختلف دعاوی خود را با مراجعه به شخص سوم رفع می کرد که اکنون طی گذشت زمان جامعه به مراجع قضایی رسیده است اما برخی از کشورها همچنان بر مسئله داوری تاکید دارند و رفع دعوای را با فرآیندی در حوزه داوری دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: داوری در سال های اخیر در دستور کار سیستم قضایی قرار گرفته و از سیاست های این دستگاه است و بر اساس سند تحول سال 99، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته و با تاسیس سازمان های داوری بازرگانی، تعاون، ورزش و خانواده شکل جدی به خود گرفته است.

مدیرعامل سازمان داوری هدایت با بیان اینکه مرکز داوری پزشکی و اصناف نیز به زودی شکل می گیرد، گفت: شخصیت سازمان داوری خانواده یک شخصیت غیر دولتی و غیرتجاری است و صاحب امتیاز آن بنیاد هدایت است.

وی از فعالیت 650 نفر در مراکز و مساجد مختلف برای رفع مشکلات خانواده یاد کرد و گفت: ما نیازمند یک ضمانت اجرا هستیم که برای این موضوع حمایت قضایی را از طریق صدور پروانه داوری مورد توجه قرار داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 مرکز داوری خانواده در کشور راه اندازی می شوند

30 مرکز داوری خانواده در کشور راه اندازی می شوند