مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 08:102022-12-15اجتماعي

اجرای طرح «خودمراقبتی» برای زنان و دختران


مطالعات متعدد انجام شده نیز نشان می دهد بین 65 تا 85 درصد مراقبت هایی که در حوزه های مختلف به سلامت منتهی و منجر می شود، محصول خودمراقبتی است.

ا - معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح خودمراقبتی با اولویت زنان و دختران با هدف ارتقای سواد سلامت در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر خبر داد.

آرزو ذکایی فر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در برنامه های پیشگیری به ویژه پیشگیری سطح یک، توانمندسازی آحاد جامعه برای مراقبت از خود و خانواده است، اظهار کرد: خودمراقبتی گام اول سلامت بوده و شامل مهارت هایی است که افراد یاد می گیرند چگونه از خود، اطرافیان و خانواده شان مراقبت کنند، بنابراین خودمراقبتی باعث ارتقای کیفیت زندگی می شود و این موضوع بالطبع بر ارتقاء کیفیت زندگی، اجتماع، کارایی و افزایش نیروی مولد در جامعه نیز اثرگذار است.

  85 درصد مراقبت های منتج به سلامتی محصول خودمراقبتی است   به گفته وی، مطالعات متعدد انجام شده نیز نشان می دهد بین 65 تا 85 درصد مراقبت هایی که در حوزه های مختلف به سلامت منتهی و منجر می شود، محصول خودمراقبتی است.

البته علاوه بر خود مراقبتی جسمی، خودمراقبتی دارای حیطه های روانی، اجتماعی و معنوی است؛ به عبارتی دیگر افراد باید بیاموزند زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «خودمراقبتی» برای زنان و دختران

اجرای طرح «خودمراقبتی» برای زنان و دختران