مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-15پزشكي

آلودگی هوا باعث تشدید علائم کرونا و آنفلوانزا می شود


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا باعث تشدید علائم کرونا و آنفلوانزا می شود، گفت: مبتلایان به کرونا و آنفلوانزا در هوای آلوده دیرتر بهبود می یابند.

- پژمان عقدک در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هرسال با شروع پاییز و سرمای هوا شاهد پیک آنفلوانزا در کشور هستیم، اظهار کرد: معمولاً هر 4 تا 5 سال یک بار پیک آنفلوانزا در فصل سرما صعودی و تعداد مبتلایان زیاد می شود.

امسال از آن سال هایی بود که آنفولانزا نسبت به چند سال قبل شدت بیشتری داشت.

وی با اشاره به اولین پیک آنفلوانزا در مهرماه امسال، گفت: آنفلوانزا تا آبان ماه در اصفهان افزایش یافت، اما در حال حاضر در شیب نزولی و کاهش آنفلوانزا هستیم، البته در یک تا دو هفته اخیر این بیماری دوباره افزایش مختصری داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به احتمال زیاد آنفلوانزا در بهمن ماه پیک دیگری خواهد داشت، تصریح کرد: البته شدت این پیک به اندازه آبان ماه نخواهد بود، ضمن اینکه پس از فروکش کردن پیک بهمن ماه، بار دیگر در اردیبهشت ماه نیز بیماری شیوع پیدا می کند.

به عبارت دیگر باز شیوع آنفلوانزا که از ابتدای مهرماه آغاز شد و در آبان ماه پیک پیدا کرد، پیک دیگری در بهمن ماه و سپس در اردیبهشت ماه خواهد داشت، بنابراین مردم باید مراقب سلامت خود باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا باعث تشدید علائم کرونا و آنفلوانزا می شود

آلودگی هوا باعث تشدید علائم کرونا و آنفلوانزا می شود