مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-15بين الملل

تبدیل کاخ شمس به موزه گالری/نگرانی هتلداران از وضعیت فعلی


شناسایی کتیبه های فارسی در بنگلادش،جوسازی وزارت خارجه کشورهای خارجی درباره ایران، نگرانی هتلداران از وضعیت موجود و تغییر کاربری کاخ مروارید خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دراین هفته بود.

- خبرگزاری مهر با انتشار این گزارش ها در این هفته یادآوری کرده که خیلی از گردشگران همین کشورها نیز بوده اند که در ایران با دوچرخه، ون و خانواده های خود سفر کرده و پس از سفر به ایران نظرشان کاملاً برعکس بوده است ضمن اینکه خیلی از آنها بی توجه به همه هشدارهایی که این کشورها اعلام می کرده اند به ایران آمده اند و این هشدارها تأثیری در سفرشان به ایران و دیدن جذابیت های آن نداشته است.

120 کتیبه فارسی در بنگلادش شناسایی شد این هفته از پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر رسید که عضو هیأت علمی این پژوهشگاه خبر داده در پژوهش میدانی بررسی کتیبه های فارسی بنگلادش، نزدیک به 120 کتیبه شناسایی و مستند شد.

مرتضی رضوانفر با اشاره به اینکه در دوران اسلامی کتیبه های بنایی از لحاظ کیفی و محتوایی به دلایلی از بسامد بسیار بیشتری نسبت به گذشته در کشورهای شبه قاره برخوردارند، به تشریح مهم ترین این دلایل پرداخت.

وی گفت: بدون شک قدسی ترین هنر اسلامی، خوش نویسی و کتیبه نگاری است؛ نقشی که شمایل نگاری، نقاشی و مجسمه سازی برای عینیت بخشیدن به کلام الهی در معماری هندویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل کاخ شمس به موزه گالری/نگرانی هتلداران از وضعیت فعلی

تبدیل کاخ شمس به موزه گالری/نگرانی هتلداران از وضعیت فعلی