مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 14:002022-12-15اجتماعي

توزیع آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل های الیگودرز


معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از توزیع آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل های شهرستان الیگودرز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهروز دریکوند امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از توزیع 15 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی الیگودرز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم مناطق روستاهای جنگل نشین به سوخت و فاصله زیاد این مناطق تا مرکز شهرستان و مشکلات ناشی از حمل ونقل مواد سوختی، لزوم توجه به تأمین انرژی این مناطق از منابع محلی برای اداره منابع طبیعی در اولویت قرار دارد.

وی، افزود: با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در کمربند خورشیدی زمین و منفعت بردن از این نعمت خدادادی، استفاده از آبگرمکن خورشیدی، از جمله ساده ترین، اقتصادی ترین و پرکاربردترین انواع فناوری های مرتبط با بهره برداری از انرژی تابشی است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم ترین راه های کاهش مصرف چوب هیزمی و به تبع آن، کاهش تخریب و از بین رفتن مراتع و جنگل ها در عرصه های منابع طبیعی، استفاده از انرژی های پاک است، عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از سال 1390 توزیع آبگرمکن های خورشیدی و تنور گازی را در بین روستاییان و بهره برداران آغاز کرده است که در هفته گذشته 15 دستگاه آبگرمکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل های الیگودرز

توزیع آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل های الیگودرز