مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 19:252022-12-15سياسي

تنوع بی نظیر پژوهشی در افزار درایه النور


تنوع ظرفیت پژوهشی که در نرم افزار درایه فراهم شده قابلیت خوبی را در اختیار محقق قرار داده است امروز سایر مراکز باید به این حوزه دیجیتال ورود پیدا کنند.

- دکتر محمد حسین بهرامی رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مراسم رونمایی از نرم افزار داریه النور نسخه 3 و کتابخانه رجال نسخه 2 که امروز 24 آذرماه در این مرکز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، عنوان کرد: این نرم افزار بعد از دوره طولانی در حال عرضه شدن است و تلاش های خوبی در گروه رجال و مجموعه فنی و معاونت تولید به سرانجام رسید.

وی در رابطه با اهمیت علوم اسلامی دیجیتال بیان کرد: امروزه دانشی که از علوم اسلامی و انسانی و فناوری اطلاعات تولید شده به عنوان علوم انسانی دیجیتال از آن به عنوان علمی جدید در دنیا یاد می شود.

بهرامی ادامه داد: علوم اسلامی دیجیتال دو محور دارد یک روش ها و امکاناتی که می توان در ترکیب فناوری اطلاعات علوم اسلامی به وجود آورد، یک بحث روشی است و دیگری تحولی است که علوم دیجیتال در هر یک از علوم ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: در علم رجال دیجیتال موضوعات جدیدی برای پژوهش ایجاد می شود و نتایج موثر و جدیدی نیز به دست می آید در میان نرم افزارهای مرکز درایه النور دارای ویژگی های شاخصی است و اولین کاری است که در مرکز به طور جدی سراغ آن رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع بی نظیر پژوهشی در افزار درایه النور

تنوع بی نظیر پژوهشی در افزار درایه النور