مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 20:202022-12-15سياسي

کشت قراردادی؛ راه خروج از معیشتی بودن کشاورزی


وزیر جهاد کشاورزی، راه خروج از معیشتی بودن کشاورزی را انجام و کشت کشاورزی قراردادی بیان کرد و ادامه داد: در کشور ما کشاورزی قراردادی تنها یک درصد بوده؛ - در حالی حالی در سایر کشورها به بالای 40 درصد رسیده؛ بنابراین تا پایان این دولت به دنبال افزایش کشت قراردادی هستیم.

سیدجواد ساداتی نژاد، پنج شنبه شب 24 آذر در شورای اداری فردوس گفت: خود کفایی در حوزه کشاورزی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است در برنامه دولت است و چون خرده مالکی کشاورزی بسیار است کشاورزی اقتصادی نیست و بیشتر معیشتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی همچنین کشت الگویی مطابق با شرایط اقلیمی هر منطقه و کاشت محصولات را یادآور شد و ادامه داد: برای سند دار کردن اراضی کشاورزی، فعالان این عرصه اقدام کنند تا یکپارچه سازی انجام و حذف مشکلات تداخلی با منابع طبیعی را شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ارتقا دانشکده پیراپزشکی فردوس نیز از قول وزیر بهداشت گفت: تا دو الی سه هفته آینده این مهم محقق و در شورای گسترش به تصویب خواهد رسید.

ساداتی نژاد درباره مشکلات آبی و احداث مخزن آبی قنات بلده از تامین بخشی از اعتبارات تا پایان امسال خبر داد و افزود: برای تامین آرد کارخانه آرد گندم فردوس به منظور ایجاد اشتغال و برای صادرات آرد به افغانستان هم بررسی ها انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی؛ راه خروج از معیشتی بودن کشاورزی

کشت قراردادی؛ راه خروج از معیشتی بودن کشاورزی