مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 20:352022-12-15بين الملل

معارضان سوریه: آمریکا در حال ساخت پایگاهی جدید در شمال سوریه است


یک منبع نزدیک به معارضان سوریه می گوید که نیروهای آمریکا خود را برای اعلام تأسیس اولین پایگاه نظامی واشنگتن در شهر رقه سوریه آماده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به معارضان سوریه- شامگاه امروز (پنجشنبه)، خبر داد که نیروهای آمریکا پس از گذشت سه سال از زمان خروج از شهر رقه سوریه (شمال) در دوره آغاز عملیات چشمه صلح ، خود را برای اعلام تأسیس اولین پایگاه نظامی آمریکا در این شهر آماده می کند.

طبق این گزارش، پس از ساخت باند فرود و سربازخانه داخل ساختمان لشکر 17 در نزدیکی شهر رقه، این پایگاه اکنون در آستانه تکمیل شدن است.

این در حالی است که براساس این گزارش، حضور نیروهای آمریکا در شهر الطبقه (یکی از شهرهای استان رقه) اکنون تنها به یک مرکز برای سازمان سیا محدود شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از چند منبع در این خصوص نوشت: آمریکا در صدد آماده سازی یک پایگاه نظامی جدید در شهر رقه و مشخصا در نزدیکی پل الرشید الجدید در ورودی جنوبی شهر است.

این رسانه نزدیک به معارضان به گشت زنی روز گذشته خودروهای نظامی آمریکا با پرچم این کشور در رقه اشاره کرد و آن را دلیلی مبنی بر استقرار قریب الوقوع نظامیان آمریکا در رقه دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معارضان سوریه: آمریکا در حال ساخت پایگاهی جدید در شمال سوریه است

معارضان سوریه: آمریکا در حال ساخت پایگاهی جدید در شمال سوریه است